Повідомлення про оприлюднення проєкту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку с.Кривуші Кременчуцького району
Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема"
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 04.11.2024 р. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 04-11-11046-24
Замовник:
Виконавчий комітет Піщанської сільської ради
1. Назва документа державного планування:
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування
2. Основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування
Внесення змін до генерального плану, відповідно до проведеного містобудівного моніторингу, викладеного в «Аналітичному звіті за результатами містобудівного моніторингу Г енерального плану села Кривуші Кременчуцького району Полтавської області», затвердженого Рішенням виконавчого комітету Піщанської сільської ради № 250 «Про проведення містобудівного моніторингу розробленої містобудівної документації», обумовлене необхідністю врахування можливостей і потреб розвитку села Кривуші на сучасному етапі. Основна мета роботи: на базі наданих замовником пропозицій та вихідних даних (представлених в Аналітичному звіті), затверджених містобудівних та проектних матеріалів, проаналізувати ситуацію, що склалася на території села Кривуші та внести зміни, стосовно функціонального призначення територій, окремих ділянок або окремих об'єктів на території населеного пункту. При розробленні внесення змін до генерального плану враховуються: Генеральна схема планування території України; Схема планування території Полтавської області, раніше розроблена містобудівна документація, стратегії, прогнози і програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку Піщанської сільської територіальної громади, чинна містобудівна документація на місцевому рівні та проектна документація, інформація містобудівного, земельного та інших кадастрів; інвестиційні наміри юридичних і фізичних осіб щодо забудови та іншого використання території, спеціалізовані схеми, проекти і програми розвитку інфраструктури населеного пункту, безпеки та організації дорожнього руху, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження об'єктів культурної спадщини тощо.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Розроблення містобудівного проекту «Внесення змін в генеральний план села Кривуші
Кременчуцького району Полтавської області» передбачає формування проектних рішень на всю територію села Кривуші. Проектні рішення генерального плану охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території населеного пункту. Генеральний план визначає існуюче та перспективне функціональне призначення території. Г енеральний план обґрунтовує необхідність зміни функціонального призначення території, в разі встановленої потреби що виникає на підставі аналізу техніко-економічних показників існуючого використання території, демографічного прогнозу, та потреб територіального розвитку населеного пункту. Проектні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку села обумовлюються в тому числі завданням на розроблення генерального плану, державними інтересами. Таким чином, генеральний план визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища на території населених пунктів. До сфери охоплення СЕО проекту внесення змін до генерального плану відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, від реалізації проектних рішень. Стратегічна екологічна оцінка проекту «Внесення змін в генеральний план села Кривуші Кременчуцького району Полтавської області» здійснюється для території що проектується, яка визначається проектними межами населеного пункту. Наявні та запроектовані об'єкти, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля. На території села Кривуші не передбачено будівництво об'єктів, що відносяться до першої та другої категорії видів планової діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підпадає оцінці впливу на довкілля у відповідності до ст. 2,3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Згідно статті
3. пункту 3 частини 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров'я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення
а) для довкілля В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: - ґрунти; - атмосферне повітря; - водні ресурси; - стан фауни, флори; - кліматичні фактори; у тому числі для здоров'я населення; б) для територій з природоохоронним статусом Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об'єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до пропозицій генерального плану та плану зонування на територій з природоохоронним статусом. - межі зон охоронюваного ландшафту; - інші природно захисні зони. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення - транскордонні наслідки реалізації проектних рішень генерального плану села Кривуші для довкілля, у тому числі здоров'я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
В якості альтернативи планованої діяльності розглядається «нульовий сценарій». Важливою умовою реалізації генплану, а саме - покращення умов проживання населення села Кривуші - є заходи щодо екологічного оздоровлення природного середовища та забезпечення економічного зростання, джерелом чого має бути ефективна система сприяння розвитку рекреації, відпочинку, об'єктів обслуговування села Кривуші. У «Варіанті нульової альтернативи» розглядалася ситуація гіпотетичного сценарію, за яким не розробляється і не затверджується проект «Внесення змін в генеральний план села Кривуші Кременчуцького району Полтавської області». Цей сценарій можна розуміти як продовження поточних (часто несприятливих) екологічних тенденцій.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Розроблення СЕО проводиться одночасно з процесом розроблення генерального плану і є складовою що повністю інтегрована в процес розроблення генерального плану. СЕО складається з опису наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, а також вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків та заходів, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування. Одночасно СЕО передбачає заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров'я населення. Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об'єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території. Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища. Всі методи прогнозування об'єднуються у дві групи: логічні і формалізовані. До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогій. Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання. Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: - доповіді про стан довкілля; - статистичну інформацію; - інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту детального плану; - дані моніторингу стану довкілля; - інша доступна інформація. Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобіганням негативному впливу на довкілля та здоров'я населення по таких напрямках: - щодо охорони атмосферного повітря; - охорона поверхневих та підземних вод, ґрунтів; - заходи щодо пожежної безпеки; - відновлюванні та охоронні заходи. Проведення спеціальних досліджень для стратегічної екологічної оцінки не передбачається.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами. Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації будівель, споруд та інших об'єктів. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров'я населення; д) збереження територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час здійснення планової діяльності. Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог ст.24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: - відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; - заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки та інші.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
- відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» - ст. 6, п. 2.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Внесення змін в генеральний план села Кривуші Кременчуцького району Полтавської області» подаються до виконавчого комітету Піщанської сільської ради за адресом Полтавська обл., Кременчуцький р-н, с. Піщане, вул. Київська, буд. 104, e-mail: zem.viddil@pishanska-gromada.gov.uaСтрок громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється 15 днів з дня оприлюднення «Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту ДДП» (відповідно до пп 3,4,5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»). Зауваження і пропозицій до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від громадськості приймаються в електронному вигляді (у тому числі у письмовій формі)
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Сайт Піщанської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області від 04.11.2024
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Виконавчий комітет Піщанської сільської ради /Олійник Оксана Володимирівна
Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється 15 днів з дня оприлюднення «Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту ДДП» (відповідно до пп 3,4,5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).
Зауваження і пропозицій до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від громадськості приймаються в електронному вигляді (у тому числі у письмовій формі) по 19.11.2024 року (включно)