Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 27.03.2024 р. с. Коржівка
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 27.03.2024 р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 25-03-5309-24
Замовник: Піщанська сільська рада (39701, Полтавська обл., Кременчуцький р-н, село Піщане, вул. Київська, буд. 104)
1. Назва документа державного планування:
Генеральний план с. Коржівка Піщанської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області
2. Основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування
Вид та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування Генеральний план є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, що розробляється на виконання статті 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Генеральний план визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування системи громадського обслуговування населення, організації вулично-дорожньої та транспортної мережі, інженерного обладнання, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього природного середовища, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території. Генеральний план с. Коржівка розроблений на підставі Рішення Піщанської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області від 09.07.2021 р. При розробленні генерального плану враховуються стратегії і програми економічного, екологічного, соціального розвитку; наявна чинна проектна документація; спеціалізовані схеми, проекти і програми регіонального і місцевого рівня, що діють в населеному пункту. Генеральним планом села Коржівка вирішуються наступні питання: - обґрунтування майбутніх потреб і визначення переважних напрямів використання територій; - урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання територій з дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства; -обґрунтування та визначення територій для містобудівних потреб; - забезпечення раціонального розселення та визначення напрямів сталого розвитку населеного пункту; - визначення територій, що мають особливу екологічну, рекреаційно-оздоровчу, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання; - розроблення містобудівних заходів щодо охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів; - розроблення заходів щодо пожежної та техногенної безпеки.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля. Розроблення Генерального плану с. Коржівка передбачає формування проектних рішень на всю територію населеного пункту. Проектні рішення генерального плану охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території населеного пункту. Окремі види діяльності відносяться до таких, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля. Генеральний план визначає існуюче та перспективне функціональне призначення території, обґрунтовує необхідність зміни функціонального призначення території, в разі встановленої потреби, що виникає на підставі аналізу техніко-економічних показників існуючого використання території, демографічного прогнозу, та потреб територіального розвитку населеного пункту. Головними екологічними проблеми, що мають відношення до проекту генерального плану є: дотримання санітарно-захисних зон; наявність порушених ділянок, утворення та поводження з твердими побутовими відходами; забруднення атмосферного повітря; використання наявних ресурсів; розвиток зелених зон населеного пункту та вдосконалення системи інженерної інфраструктури населеного пункту. До сфери охоплення СЕО проекту генерального плану відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, від реалізації проектних рішень. Стратегічна екологічна оцінка проекту генеральний план здійснюється для території що проектується, яка визначається проектними межами населеного пункту. Для досягнення цілей СЕО будуть зібрані та використані наступні вихідні дані: 1. Законодавчі акти, які мають відношення до проекту генерального плану: - Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» від 20.03.2018 р. №2354^Ш; - Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку здійснення стратегічної екологічної оцінки» від 03.11.2022р № 2717-ІХ; Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р.№3038^І; Закон України «Про Концепцію сталого розвитку населених пунктів» від 28.12.1998 р. №2349; Закон України «Про охорону атмосферного повітря» від 18.12.2017 р. №2707-ХГГ; Закон України «Про відходи» від 05.03.1998 р. №187/98-ВР; Закон України «Про екологічну мережу України» від 24.06.2014 р. №1864-ГУ; Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного бла
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров'я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення
Ймовірні наслідки: 1. для довкілля, у тому числі для здоров'я населення Генеральний план населеного пункту є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров'я населення. Виконання стратегічної екологічної оцінки проекту Генерального плану с. Коржівка передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень Генерального плану як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря), так і на комплексні умови території, а також на здоров'я населення. 2. для територій з природоохоронним статусом На території с. Коржівка Піщанської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області природоохоронні території представлені водоохоронними зонами та прибережними захисними смугами. 3. транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення Зважаючи на географічне положення с. Коржівка транскордонні наслідки реалізації проектних рішень Генерального плану для довкілля, у тому числі здоров'я населення, не очікуються. Серед основних факторів впливу, пов'язаних із виконанням генерального плану населеного пункту, наступні: • влаштування централізованої системи каналізування території та будівництво станції очистки дощових і талих вод, що дозволить знизити рівень забруднення ґрунтових вод; • відновлення старих і створення нових територій зелених насаджень загального користування та спеціального призначення (в межах санітарно-захисних зон від кладовищ, виробничих територій, автодороги), зон рекреаційного призначення на громадських землях, що забезпечить зниження негативного впливу на навколишнє природнє середовище, перш за все, повітряний басейн від забруднення викидами автотранспорту.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо генеральний план не буде затверджено: З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути «нульовий» варіант, без впровадження проектних змін.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення генерального плану населеного пункту, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров'я населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування: У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом'якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень Генерального плану с. Коржівка на довкілля та стан здоров'я населення, які мають успішні приклади впровадження: - оптимізація організації виробничо-комунальних територій та територій сільськогосподарських підприємств; забезпечення їх сумісності з житловою та громадською забудовою шляхом дотримання санітарно-захисних зон; - вдосконалення та подальший розвиток транспортної мережі; - розширення мережі зелених насаджень загального користування з урахуванням нормативних показників; формування зелених насаджень спеціального призначення; - визначення напрямків видалення твердих побутових відходів, що утворюються на території населеного пункту; - розвиток та покращення системи інженерної інфраструктури населеного пункту.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку: Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропонується така структура Звіту про СЕО: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування; 2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров'я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров'я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов'язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов'язані із запобіганням негативному впливу на здоров'я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов'язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалась стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров'я населення; 10) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-9 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання: Зауваження і пропозиції до Заяви щодо обсягу проведення СЕО до проекту «Генеральний план с. Коржівка» подаються до: - Виконавчого комітету Піщанської сільської ради за адресою: 39701, Полтавська обл., Кременчуцький р-н, село Піщане, вул. Київська, буд. 104 у письмовому вигляді особисто, або на електронну адресу Піщанської сільської ради pischanska.sr@pishanska-gromada.gov.ua. Ознайомитись з повним текстом Заяви про визначення обсягу СЕО можна у приміщенні ЦНАПУ Піщанської сільської ради (відділ комунальної власності, земельних відносин та охорони довкілля виконавчого комітету Піщанської сільської ради в с. Піщане по вул. Київська, 137) та на сторінці Піщанської сільської ради в мережі Інтернет: https://pishanska-gromada.gov.ua/. Строк громадського обговорення становить 10 календарних днів з дня оприлюднення заяви. Зауваження, надані поза межами визначеного строку, не приймаються та не розглядаються.
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки буде 27.03.2024 на офіційному веб-сайті Піщанської громади: https://pishanska-gromada.gov.ua/. від 27.03.2024 від 27.03.2024
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Піщанська сільська рада (39701, Полтавська обл., Кременчуцький р-н, село Піщане, вул. Київська, буд. 104) /Ткаченко Наталія Миколаївна