A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Піщанська сільська рада
Полтавська область, Кременчуцький район

Як не «обпектися» на незаконній державній допомозі – результати дискусії

Дата: 27.09.2019 14:11
Кількість переглядів: 115

У Львові в рамках міжнародної конференції «Партисипативне стратегічне планування у громадах» відбулась дискусійна панель «Державна та грантова допомога для розвитку ОТГ». В рамках цієї панелі говорили не лише про розвиток об’єднаних громад, а й про те, як керівництву громад не «обпектися» надаючи державну підтримку суб’єктам господарювання.

Зокрема під час дискусії було презентовано дослідження, яке підготувала аналітична група «Європейського діалогу» в рамках програми «Громадська синергія», що фінансується Європейським Союзом та виконується Міжнародним Фондом «Відродження», присвячене вивченню особливостей надання та звітування Антимонопольному комітету про таке надання державної допомоги суб’єктам господарювання. Як виявилося, саме поняття державної допомоги суб’єктам господарювання меншою мірою стосується регіонального рівня влади – обласних рад та обласних державних адміністрацій, а більшою мірою – центральних органів виконавчої влади та базового рівня місцевого самоврядування. Адже така підтримка на рівні області або не перевищує граничний обсяг у 200 тисяч євро за роки на одного суб’єкта господарювання, тобто відповідно до законодавства вважається незначною, або розподіляється на конкурсній основі. Що стосується підтримки комунальних підприємств, то, як виявилося, майже усі ті комунальні підприємства, які перебувають у віданні області, на Львівщині не є дотаційними.

Однак все ж виникають деякі запитання стосовно фінансування з обласного бюджету тих закладів та установ, які поряд із наданням безоплатних послуг населенню, надають також платні послуги. Особливо, якщо тут же, в області працюють приватні компанії, які надають аналогічні послуги. Наприклад, це може стосуватися закладів освіти (в широкому розумінні освіти, зрозуміло, що не шкіл), культури, медицини. Але якщо із медичними закладами все досить зрозуміло – в законодавстві чітко прописано, що медичний заклад не може отримувати більше, ніж 20% від платних послуг у загальній структурі надходжень, то щодо закладів культури та освіти таких чітких критеріїв немає, відповідно треба ретельно вивчати надходження до загального і спеціального фонду. Адже головна мета Закону «Про державну допомогу субєктам господарювання» - запобігти спотворенню конкуренції, коли частина субєктів на ринку отримують державну допомогу і можуть певним чином демпінгувати ціни, а іншим субєктам відповідно стає набагато важче конкурувати.

Якщо перейти від обласного бюджету на рівень ОТГ, то тут уже виникає більше нюансів. Цікавий приклад був наведений під час панельної дискусії, він стосується оздоровчих таборів. Так, у Чернігівській області на обох берегах річки розташовані два оздоровчих табори. Окрім цього, дана річка є межею двох районів. Один із таборів почав отримувати фінансову допомогу на здійснення ремонтів від ОТГ, відповідно можна вважати, що інший, який такої допомоги не отримує, потрапив у несправедливі умови конкуренції, і у випадку, якщо така державна допомога першому табору перевищить за три роки 6 млн гривень (200 тисяч євро), можуть початися проблеми. Інші сфери, де також, на думку учасників дискусійної панелі, можуть виникнути прецеденти із незаконною державною допомогою, - це комунальні аптеки, а також такі інституції, як муніципальна варта, які конкурують із приватними охоронними структурами. Однак особливо пильними треба бути під час надання пільг щодо сплати податків та оренди за комунальне майно (а це теж одна із форм державної допомоги, відповідно до закону), адже тут уже не діє норма щодо допустимих 200 тисяч євро. Якщо той чи інший орган місцевого самоврядування запровадив пільги лише для частини субєктів господарювання, то він а пріорі порушує умови здорової конкуренції.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора